La Vitoria dei Romanenges

Qesta qé l’è la libera traduzion e la version video in lengua lombarda de l’œvra de Jann Jacom Gabian, Romanengensium Victoria. Finalment se pœdarà descovrir un toqell de storia qe i la sa in poc, domà qei qe i cognoss l'orijinal in latin. L'œvra l’è staita scrivida in vers poeteg latin ind el 1550 e la cunta su una bataia qe la s’è combatida a Romaneng, vixin a Crema, ind el 1513. La storia l'è miga tant curta, e allora l'è dividida ind un poo de episode. 

These videos contain the episodes of the work "Romanengensium Victoria" written in 1550 by Gian Giacomo Gabiano. The original latin poem has been finally translated in the lombard language. 

Questa è la prima traduzione del poema latino Romanengensium Victoria, ed è in lingua lombarda. L'opera di Giangiacomo Gabiano fu scritta nel 1550 e celebra una battaglia che si svolse al castello di Romanengo nel 1513, fra la gente del paese (che apparteneva al Ducato di Milano) e l'esercito della Crema Veneziana, capitanato da Lorenzo Anguillara. La storia non è breve e allora è suddivisa in diversi episodi. 

Share this page